Urteko 19. igandea – A (Mateo 14,22-33)

 

UR GAINEAN OINEZ

Jende asko sentitzen da, gaur egun, izarpean bizitzen, krisialdi eta nahasmendu orokor batean bazter utzirik. Tradizioz bere fedearen pilare zituenek astindura bortitza jasan dute beren erro-erroetan. Elizaren aginpidea, aita santuaren hutsezintasuna, gotzainen magisterio edo irakaspena, ezin hartu ditu jada bere konbentzimendu erlijiosoen sostengu. Hizkuntza berri eta nahasgarri bat iritsi zaio belarrietara, ondoeza eta nahasmendua eraginez, lehen inoiz ez bezala.

Egiatasun handiago edo txikiagoz, aski dira galdetzen dutenak: zer behar dugu sinetsi?, nori behar diogu aditu?, zein dogma behar ditugu onartu?, zein moraltasuni behar diogu eutsi? Eta asko dira, galdera hauei beste aldi batzuetako ziurtasunez erantzun ezin dietelako, «fedea galtzen» ari direla uste dutenak.

Alabaina, ez genuke nahasi behar fedea, inoiz ere, egia edo burubide batzuk baieztatze hutsarekin. Jakina, fedeak bere-berea du bizitzaz ikusmolde bat izatea eta gizakiaz, beronen eginkizunaz eta beronen azken zoriaz ikuskera berezia bat izatea. Baina sinestedun izatea gauza askoz sakonago eta errotikoagoa da. Eta, ezer baino lehen, Jesu Kristori konfiantzaz irekitzean datza, geure bizitzaren azken zentzutzat bera hartuz, anai-arrebekiko geure maitasunaren eta geure geroaren azken esperantzaren behin betiko irizpidetzat bera hartuz.

Horregatik, erraz gerta daiteke pertsona bat egiazko sinestedun izan eta bizitzaren kristau-ikuskeraren alderdi jakin batzuk formulatzeko gai ez izatea. Gerta daiteke ere, ordea, pertsona batek hainbat kristau-dogma ziurtasun betez baietsi eta ez bizitzea Jainkoari emanik fede-jarreraz.

Mateok egiazko fedea deskribatu nahi izan du Pedrorena aurkeztuz: «ur gainean oinez» Jesusengana hurbiltzeko. Hori da sinestea. Ur gainean ibiltzea eta ez lur zindo gainean. Jainkoa hartzea geure bizitzaren sostengutzat eta ez geure arrazoi propioak, geure argudioak eta definizioak. Sostengutzat ez hartzea geure segurtasun propioa, baizik eta harengan dugun konfiantza.

José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain

19 Tiempo ordinario – A (Mateo 14,22-33)

CAMINAR SOBRE EL AGUA

Son muchos los creyentes que se sienten hoy a la intemperie, desamparados en medio de una crisis y confusión general. Los pilares en los que tradicionalmente se apoyaba su fe se han visto sacudidos violentamente desde sus raíces. La autoridad de la Iglesia, la infalibilidad del papa, el magisterio de los obispos, ya no pueden sostenerlos en sus convicciones religiosas. Un lenguaje nuevo y desconcertante ha llegado hasta sus oídos creando malestar y confusión, antes desconocidos. La «falta de acuerdo» entre los sacerdotes y hasta en los mismos obispos los ha sumido en el desconcierto.

Con mayor o menor sinceridad son bastantes los que se preguntan: ¿Qué debemos creer? ¿A quién debemos escuchar? ¿Qué dogmas hay que aceptar? ¿Qué moral hay que seguir? Y son muchos los que, al no poder responder a estas preguntas con la certeza de otros tiempos, tienen la sensación de estar «perdiendo la fe».

Sin embargo, no hemos de confundir nunca la fe con la mera afirmación teórica de unas verdades o principios. Ciertamente, la fe implica una visión de la vida y una peculiar concepción del ser humano, su tarea y su destino último. Pero ser creyente es algo más profundo y radical. Y consiste, antes que nada, en una apertura confiada a Jesucristo como sentido último de nuestra vida, criterio definitivo de nuestro amor a los hermanos y esperanza última de nuestro futuro.

Por eso se puede ser verdadero creyente y no ser capaz de formular con certeza determinados aspectos de la concepción cristiana de la vida. Y se puede también afirmar con seguridad absoluta los diversos dogmas cristianos y no vivir entregado a Dios en actitud de fe.

Mateo ha descrito la verdadera fe al presentar a Pedro, que «caminaba sobre el agua» acercándose a Jesús. Eso es creer. Caminar sobre el agua y no sobre tierra firme. Apoyar nuestra existencia en Dios y no en nuestras propias razones, argumentos y definiciones. Vivir sostenidos no por nuestra seguridad, sino por nuestra confianza en él.

José Antonio Pagola