Garizumako 2. igandea – B (Markos 9,2-10)

KRISTAU NORTASUN BERRIA

Kristau izateko, gauzarik erabakitzaileena ez da zer gauza sinesten ditugun, baizik eta zein harreman bizi ditugun Jesusekin. Sineskizunek, eskuarki, ez dute aldarazten gure bizitza. Sinesten ahal dugu Jainkoa badela, Jesus berpiztu dela eta beste gauza asko, baina kristau on izan gabe geldituz. Jesusekiko atxikimendua eta harekiko harremanak dira eraldatzen ahal gaituztenak.

Ebanjelioetan bada eszena bat, tradizioz Jesusen «antzaldatzea» deitu ohi duguna. Jadanik ezin da berregin kontakizun horren jatorriko esperientzia historikoa. Dakigun gauza bakarra da, testu hori oso gustukoa zutela lehen kristauek; hain justu, besteak beste, Jesusengan bakarrik sinestera eragiten zien.

Eszena «mendi garai» batean kokatu dute ebanjelariek. Juduen historiako bi pertsonaia ospetsu lagun dituela ageri da Jesus: Moises, Legearen ordezkaria, eta Elias, Galilean gehienik mate duten profeta. Jesus bakarrik ageri da aurpegia antzaldaturik. Hodeitik datorren ahots hau entzun dute ikasleek: «Hau da ene seme maitea. Entzun iezaiozue».

Inporta duena ez da Moisesengan eta Eliasengan sinestea, baizik eta Jesusi eta beraren ahotsa entzutea, Seme maitearen ahotsa. Funtsezkoena ez da tradizioan sinestea, ezta erakundeetan ere, baizik eta gure bizitzan erdigunetzat Jesus hartzea, Jesu Kristorekin gero eta harreman kontzienteagoak eta konprometituagoak bizitzea. Orduan bakarrik entzun ahalko dugu beraren ahotsa nork bere bizitzan, kristau-tradizioan eta Elizan.

Jesusekiko gure elkartasun gorakor hau bakarrik joango da eraldatzen gure nortasuna eta gure irizpideak, joango da sendatzen bizitza ikusteko gure era, joango da gu esklabutzatik askatzen, joango da hazarazten ebanjelioaren araberako gure erantzukizuna.

Jesusen baitan eta baitatik beste era batean bizi ahal izango gara. Jendea jadanik ez da izango erakargarri edo desatsegin bakarrik, interesgarri edo ganoragabeko bakarrik. Problemak ez dira izango jadanik norberarenak bakarrik. Mundua ez da izango jadanik gudu-eremu bat non bakoitza ahal bezala defendatuko baita. Baizik eta babesgabeenen sufrimendua min ematen hasiko zaigu. Mundua gizatiarrago bihurtzeko lanean hastera ausartuko gara. Jesusen antzekoago egiten hasiko gara.

José Antonio Pagola
Itzultzailea: Dionisio Amundarain

2 Cuaresma – B (Marcos 9,2-10)

NUEVA IDENTIDAD CRISTIANA

Para ser cristiano, lo más decisivo no es qué cosas cree una persona, sino qué relación vive con Jesús. Las creencias, por lo general, no cambian nuestra vida. Uno puede creer que existe Dios, que Jesús ha resucitado y muchas cosas más, pero no ser un buen cristiano. Es la adhesión a Jesús y el contacto con él lo que nos puede transformar.

En los evangelios se puede leer una escena que, tradicionalmente, se ha venido en llamar la «transfiguración» de Jesús. Ya no es posible reconstruir la experiencia histórica que dio origen al relato. Solo sabemos que era un texto muy querido entre los primeros cristianos, pues, entre otras cosas, los animaba a creer solo en Jesús.

La escena se sitúa en una «montaña alta». Jesús está acompañado de dos personajes legendarios en la historia judía: Moisés, representante de la Ley, y Elías, el profeta más querido en Galilea. Solo Jesús aparece con el rostro transfigurado. Desde el interior de una nube se escucha una voz: «Este es mi hijo querido. Escuchadlo a él».

Lo importante no es creer en Moisés ni en Elías, sino escuchar a Jesús y oír su voz, la del Hijo amado. Lo más decisivo no es creer en la tradición ni en las instituciones, sino centrar nuestra vida en Jesús. Vivir una relación consciente y cada vez más comprometida con Jesucristo. Solo entonces se puede escuchar su voz en medio de la vida, en la tradición cristiana y en la Iglesia.

Solo esta comunión creciente con Jesús va transformando nuestra identidad y nuestros criterios, va curando nuestra manera de ver la vida, nos va liberando de esclavitudes, va haciendo crecer nuestra responsabilidad evangélica.

Desde Jesús podemos vivir de manera diferente. Ya las personas no son simplemente atractivas o desagradables, interesantes o sin interés. Los problemas no son asunto de cada cual. El mundo no es un campo de batalla donde cada uno se defiende como puede. Nos empieza a doler el sufrimiento de los más indefensos. Nos atrevemos a trabajar por un mundo un poco más humano. Nos podemos parecer más a Jesús.

José Antonio Pagola